14 maj 2013

Liten övergiven gård i Torhamn

Den första helgen i maj var vi på konfirmation i Torhamn. Var ute i förhållandevis god tid. När vi rullar in i detta lilla Blekingesamhälle ser jag ett övergivet litet hus och några tillhörande små byggnader. Vi parkerar vid kyrkan och i finkläder tar jag raska kliv i solgasset tillbaka mot det hus jag nyss hade sett. Kliver försiktigt runt i riset och knäpper några snabba bilder på huset och de övriga byggnaderna innan jag är tvungen att återvända till kyrkan och de övriga i sällskapet som sedan en stund sitter bänkade i den mer än fullsatta kyrkan. Hann därför inte undersöka byggnadernas exteriör något närmare. Huruvida det går att "lagligt" ta sig in i byggnaderna hann jag inte att kolla. Till det var tiden allt för knapp och bebodda grannhus ligger i omedelbar närhet, vilket också är ett effektivt mentalt hinder för mig.






2 kommentarer:

  1. Hej Ulf! Ja, jag kan se framför mig hur du kliver omkring i finkläderna med kameran. Det måste varit en syn! Jag håller också med om det här med grannar i närheten. Det stoppar mig också om jag är på väg in på någon "halvprivat" mark.

    Jag väljer ettan som favoritbild. Kanske inte det naturliga valet kan man tycka att välja en översiktsbild, men jag tycker det fotot ger ett mycket bra helhetsintryck av huset. Det är snyggt inramat mellan träden. Hålet i taket syns bra och riset i förgrunden bidrar också till det övergivna intrycket.

    Jag måste komma igång med blogginlägg själv nu. Det var ett tag sedan. Jag får skylla på att jag var i Istanbul över långhelgen som gick, vilket i och för sig gav upphov til nya bilder!

    Ha det bra!
    Bjarne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev ju ingen större variation i mina bilder och mitt-på-dagen-ljus är ju inte optimalt. Och kläderna hindrade mer spännande kameravinklar. Men det gäller ju att utnyttja tillfällena!
      Ser fram emot dina Istanbul-bilder!

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.