7 maj 2013

Fridfull vildmark i Skogstorp

I Skogstorp några kilometer utanför Åryd finns härlig vildmarksterräng. Ett av de finaste områdena når man först efter att ha banat sin väg genom tämligen stenbunden mark med grenar och kvistar som mest hela tiden är i vägen. Efter att ha muttrat mest för mig själv når jag och hustrun ett öppnare område och får belöning för mödan. Både genom ögat och magen då vi njuter av naturen och det medhavda fikat. Hade hoppats på lite mer fågelsång och fågelskådning, men vädret var underbart och hela utflykten gav mersmak!

Mellan stenarna

Diagonaler

Stenen

Samma sten, annat utsnitt
Närbild (med 400 mm-objektiv)

2 kommentarer:

  1. Hoppla, här har det dykt upp blogginlägg minsann! Kul att se bilder från de gamla jaktmarkerna runt Åryd. Jag faller mest för bild två. Elegant med de två parallella diagonalerna och stenen blir en fin bas i bilden och så är det snyggt ljus på stammarna i bakgrunden.

    Sedan kommer bild tre och fyra där den stora stenen ligger snyggt åt sidan i bilden. Ja, jag vet, jag har snöat in på stenar igen! Fyran är nog bäst, där hela skuggan av stenen är med.

    Hälsningar
    Bjarne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bjarne! Jag är nog lite lat eller bekväm (samma sak?) eftersom de flesta av mina bilder i blogginläggen är tagna mer eller mindre mitt på dagen. Är övertygad om att de flesta bilder vunnit på morgon- eller kvällsljus.
      Upptäckte de två lutande parallella träden när vi satt och fikade på en liten höjd! Tog flera bilder för att få en bra blandning mellan moln och blå himmel i bakgrunden. Det var ju bekvämt att sitta med kaffekoppen i ena handen och fjärrutlösaren i den andra...
      /Ulf

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.