24 aug. 2011

En liten kvällspromenad

Har i kväll luftat mig och kameran en stund. Gick en sväng i Högstorpsskogen, ett välbekant område. Utöver kameraryggsäcken tog jag med en påse om jag skulle hitta lite kantareller, vilket jag gjorde. Hittade lite alltså. Kvällsljuset var inte mycket att skryta med. Tyckte att molntäcket höll på att spricka upp när jag gick ut, men det stannade av. Vilket innebar väldigt långa slutartider inne i skogen. Men jag hade stativet med mig så det gick bra att fota i alla fall.

Ett vilset och visset löv bland främlingar.
 
Den enes död, den andres bröd.


2 kommentarer:

  1. Gillar särskilt bilden "den enes död den andres bröd". Snyggt linjespel och jag gillar mossan och ormbunkarna som växer på stammarna. Kanske kunde ett polfilter fördjupat grönskan?

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!
    Måste erkänna att jag inte hade en tanke på att använda polarisationsfiltret, som fanns med i ryggsäcken. Det hade förstås varit enkelt att plocka fram filtret och bara kika genom det med blotta ögat för att se om/vilken förbättringen det hade blivit!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.