31 okt. 2012

Höst i Bokhultet

Var är den vackra milda hösten? Hur kommer det sig att vi så plötsligt och brutalt hamnade i den mörka och avlövade delen av hösten? Jag hann ju knappt föreviga höstens vackra gula och röda färger innan de försvann... Men ett (!) besök hann jag med i Bokhultet när träden stolt bar de gula löven. Det var en vindstilla tämligen sen eftermiddag. Utrustad med med stativ väckte jag en del nyfikenhet hos såväl gammal som lite yngre besökare i denna Växjö-oas. De trodde att jag hade något exotiskt framför linsen, men det var ju "bara" trädstammar, stubbar och löv!

 




På stubben i föregående bild fanns många spännande motiv!



Som pricken över i hittade jag denna underbara, men lite ovanliga svamp.
Koralltaggsvamp (?), Smålands landskapssvamp

1 kommentar:

  1. Dags för favoritbild igen! Nummer fem. Jag tycker det är en bild med fint djup med grenarna i förgrunden, sedan stubben och slutligen skogen i bakgrunden. Stubben är ett bra blickfång och gör bilden intressant.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.