2 okt. 2012

Gålö före och efter bröllop

Gålö är ett naturreservat i Stockholms södra skärgård. Det är också ett stort friluftsområde med flera vandringsstigar, jordbrukslandskap, klippstränder, strandängar, grillplatser, badplatser och andra faciliteter som en stor camping och en gigantisk parkeringsplats. I en trevlig byggnad i anslutning till campingen hölls förra helgen bröllop: sportig Osbypåg (släkting) gifte sig med en sportig Skelleftetös (ny släkting). Båda lika trevliga och boende i Stockholm.

Under lördagen fanns det före bröllopet tid till ett par kortare vandringsturer, den ena i lätt regn och den andra med uppehåll. Egentligen bra fotoväder, men det blöta förtar ju trots allt lite av fotostämningen. Dagen efter bröllopet bjöd vädrets makter på strålande solsken, åtminstone fram till lunchtid, vilket gav ett tillfälle för en kort tur bland klippstränderna. Sämre fotoljus, men ack så skönt när höstsolens strålar värmer en trött kropp. Man är ju inte vana att hålla igång så långt in på småtimmarna...


Jordbrukslandskap

Jag var inte beredd på att möta ett rådjur, men hade kameran någorlunda förberedd. Även om rådjuret inte är skarpt är jag nöjd ändå eftersom mitt bildarkiv är så gott som kliniskt rent på rådjur.





Vattenmättnad strandäng

En oortodox spegelbild.



Sedan länge ur bruk.

Här har det kanske varit fest(er) en gång i tiden (det fanns några burkar och flaskor i omgivningen)? Förstår i så fall inte valet av festplats eftersom det varken finns utsikt eller närhet till vatten. Och det måste ha varit slitsamt att släpa hit de otympliga och opraktiska stolarna/fåtöljerna som inte tål(de) väta.

Höstsolen värmer

2 kommentarer:

  1. Jag gillar den sista bilden bäst. Men det fanns otroligt många som var bra!

    SvaraRadera
  2. Jag väljer mellan 12 och 13 som favoritbild, båda med något som inte använts på ett tag ute i naturen. Den gamla vagnen är snyggt inramad av träden på bild 12 och stolarna på bild 13 är lite surrealistiska mitt i blåbärsskogen. Här hade jag nog beskurit bort stammen som touchar högerkanten. Annars är det en fin och balanserad bild i bra "skogsljus".

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.