25 okt. 2012

Slutbadat på Revingehed

I den för mig säsongsavslutande orienteringstävlingen för snart två veckor sedan hade tävlingsarrangören vänligheten att förlägga tävlingsplatsen i direkt anslutning till en övergiven plats, nämligen en förfallen utomhusbassäng på Revingehed (P7:s regementsområde), som i övrigt verkade välskött. Efter genomfört lopp tog jag mig ett varv runt staketet och knäppte några bilder. Men eftersom det fanns mycket folk precis i närheten, så var det inte läge att försöka kliva innanför staketet.
Grind som sett bättre dagar, men en skylt i bra skick och tydligt budskap?

Ett par meter från skylten i förra bilden finns ett annat och motstridigt budskap. Det är förbjudet att bada, men bada får man ändå men på egen risk!?

Antalet sittplatser blir allt färre.
Nästan tömd bassäng. Dags för bassängvård?

Livbojens flytförmåga kan prickas av på listan för daglig funktionskontroll.
Livgivande bassäng.

Badstegarna har i alla fall stått emot tidens tand.

Livboj som inte längre har någon uppgift. Borde omplaceras?

4 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder! VILL DIT...
    Bassänger och JAG hör ihop !
    Tackar för detta underbara <3/Buffan Walter

    SvaraRadera
  2. Hej Ulf! Jag fastnade särskilt för bild tre. Här ligger fokus på de halvt igenvuxna åskådarplatserna och man bara anar bassängen i vänsterkanten. Jag tycker det gör bilden spännande att man inte ser vad som händer där, men nyfikenheten väcks!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.