6 juni 2011

En het dag och myggrik kväll

Under en stor del av den väldigt varma söndagen var den myndiga delen av familjen, dvs. tre femtedelar, funktionärer på den deltävling i Salomon Trail Tour som ordnades i Fylleryds- och Fagrabäcksskogen i Växjö. Det fanns två banor, 5 km och 10 km, med flera tuffa stigningar. En utmaning som heter duga i värmen! Utöver att vara levande vägvisare hann jag ta några bilder, bland annat på upplösningen i 10 km-loppet, där den trefaldige Vasaloppsvinnaren Oskar Svärd var några steg före Jocke Svensson från Ingelstad.

Efter lite kvällsmat gav jag mig iväg i Högstorpsskogen för att ta några makrobilder på några slags parasiter på boklövsblad, vilka jag såg i går men hade då inte rätt utrustning med mig. Nu hade jag tagit med rätt kamerautrustning, men hade inte räknat med att myggen och knotten var så envisa och ilska. Det kanske inte var så smart att gå barbent, i kortärmad tröja och utan myggmedel... men det var ju så varmt... Jag härdade ut cirka en kvart på fotoplatsen, sedan var jag besegrad av dessa flygande odjur.



I morgon bär det av till fotofestivalen i Mullsjö för en eftermiddags fotosafari med makrofotografering, deltagande i en föreläsning och besök på fotoutställningar. Förhoppningsvis kommer jag tillbaka med nya lärdomar och insikter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.