25 maj 2011

Nytta och nöje går att förena

I dag var det min tur att köra de två yngsta tjejerna och två av deras kompisar till ridlektionerna i Bergunda ca en mil sydväst om Växjö. Funderade på om jag skulle återvända till jobbet eller ta en fotosession. Efter en mycket kort överläggning med mig själv vann fotoalternativet. Alltså förenade jag nytta (transporten till stallet) med ett stort nöje! I detta läge blev det självklara valet av plats Bokhultets naturreservat, denna naturpärla som gränsar till stadsbebyggelsen. Framför allt gillar jag Borgmästarudden, där man får hur mycket fotoinspiration som helst vilken tid på dagen och året det än är! Om man är på det humöret går det även att springa en runda i Bokhultet, men det var inte min tanke i dag (heller).






I bland behöver man som förälder skjutsa till bortamatch i fotbollen och då blir det ett ypperligt tillfälle att förena nytta med dubbelt nöje: en fotograferingstur i närområdet när fotbollslagen värmer upp och sedan bilder av matchen och förhoppningsvis att få uppleva ett positivt matchresultat. Nedan är en bild från ett sådant tillfälle i Rävemåla-trakten hösten 2009 där ovädret hängde i luften vilket skapade härligt mustiga färger (tyvärr förlorade Växjö FF/F99 den matchen).


Planerar att åka till Karlskrona på lördag för att delta i en fotomässa med bland annat ett par föreläsningar som verkar intressanta, en med reportageinriktning och en med naturfoto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.