30 maj 2011

Stockholms-promenader

Är på en tvådagars tjänsteresa till Stockholm. Har tagit med den "lilla" kameran (jag tycker Canons G12 är liten, men det håller inte någon annan i familjen med om) och gick först Drottningsgatan söderut till Gamla stan och letade lite motiv. Kände egentligen ingen större motivation, kanske hade den varit större om jag tagit mig ut i natur till något naturreservat eller till Djurgården eller någon annan grön oas i eller runt Stockholm? Det får bli en annan gång. Men det gäller att utmana och tänja på gränserna, i det här fallet att hitta andra motiv än naturinfluerade sådana! Det var stort vimmel av människor längs hela vägen, inte minst på Drottninggatan och Västerlånggatan. Inslaget av utländska turister var stort. En sak som slog mig var att många affärer med Sverige- och Stockholmsouvenirer drivs av invandrare! Gatumusikanter av olika slag fanns naturligtvis också, de flesta var aktiva, men jag hittade en som tröttnat för dagen eller tog han bara en skön paus bakom riksdagshuset i väntan på nästa gig?

Ett par timmar senare, efter en koppkaffe och inväntan på kvällsljuset, gick jag en runda utåt Kungsholmen och knäppte några bilder till.
Hoppas att ingen bor i huset ovan och av misstag öppnar dörren och tar ett steg ut...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.