28 mars 2013

Isen har greppet på Helgö

Varför ligga och dra sig en söndagsmorgon när det finns sol, snö och is att fotografera? En sak som är bra med att vintern fortfarande har greppet över våren är att det för ovanlighetens skull finns tämligen många trevliga och ovanliga motiv att ägna sin fotografiska gärning åt i mars. Denna månad är  normalt sett mycket  trist ur fotosynpunkt, i varje fall vad gäller utomhusbilder. Även den gångna helgen bjöd på vackert väder och tidig förmiddag lämpar sig då väl för motivfångst. Valde denna gång att bege mig till Helgö, som jag allt för sällan besöker. De gånger jag varit där har varit sommar och höst, aldrig senvinter. Ska försöka komma ihåg till kommande vintrar att Helgö är väl värd ett besök även på vintern!










1 kommentar:

  1. Hej Ulf! Helgö är en fin plats, så det var ett bra val för utflykten. Jag brukar ju välja favoritbild, men det blir svårt den här gången eftersom bilderna är så olika och alla är bra på sitt sätt. Det blir svårt att ställa dem emot varandra.
    Så, nu har det gått någon minut och jag måste bettämma mig. Det får bli... eh ... nummer fem! Jag gillar kurvan som går genom bilden och snödrivorna som går åt vänster. Hade kanske velat se lite mer av dem, fast då hade kanske annat som inte borde vara med kommit med? Panoramabekärning?
    Andra favoriter är tre som är en skön landskapsbild, fyra som är spännande med det stående isflaket och sammen till vänster, sjuan som är en trevlig isskulptur och fint med tallbarren samt den sista som har en bra balans och jag gillar den trekantiga pölen.
    Glad Påsk!
    Bjarne

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.