15 apr. 2012

Tidens tand biter på fönster och träpanel

Förra helgen låg ett övergivet bostadshus "rakt framför fötterna på mig" vid en orienteringstävling i Nybro kommun. I en i övrigt mycket prydlig by fanns ett ödehus alldeles nära tävlingscentrum. Jag "upptäckte" huset på väg till startplatsen och kunde knappt bärga mig att komma dit efter ett hyfsat väl genomfört lopp, utomhusdusch och fika. Hade som vanligt den lilla kameran med mig på tävlingen och kunde i lugn och ro strosa runt huset som var låst men tömt på möbler såvitt jag kunde se genom fönstren. Just fönstren och gardinerna (resterna av dem) fångade mitt intresse då de bar mycket tydliga spår av tidens tand. Även förekomsten av knaggar i träpanelen triggade mig. Jag tog både helbilder av huset, fönstren, dörrar m.m. men jag tycker att detaljbilderna och de snäva utsnitten säger mer om husets karaktär!

Träplugg saknas

Öppnas ej


Luftig gardin


Ej nyckelfärdigt
Vågad
Knagglig


Sprucket
Knagg

4 kommentarer:

  1. Sköna bilder, gillar texturera och färgsättningen!
    /Buffan Walter

    SvaraRadera
  2. texturerna* (när ska jag lära mig stava, sorry)

    SvaraRadera
  3. Här fastnade jag för två bilder. Nummer fyra har en snygg balans i kompositionen och härligt väderbiten målarfärg (ja, det gäller ju de flesta bilderna). Sedan den sista. Som en piltavla med ett mörkbrunt "bulls eye". Ådringen girar snyggt runt den punkten.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.