19 apr. 2012

En sällsynt fotopromenad i centrala Växjö

Jag är tyvärr allt för sällan nere på stan i fotosyfte. Bestämde mig därför under förra veckan att ägna någon timme under lördagen för att flanera på stan med kameran och försöka finna intressanta byggnadsdetaljer och grafiska tilltalande motiv. En utmaning som heter duga för mig som annars mest fotar natur och övergivna platser. Men å andra sidan finns ju vissa likheter mellan detaljer i byggnader och detaljer i naturen och detaljer på övergivna hus, till exempel. För ovanlighetens skull begränsade jag hela fotosessionen till att endast använda ett 50 mm-objektivet (ytterligare en utmaning). Hade svårt att hitta intressanta ytor och strukturer - måste träna ögat mer på detta. Är nämligen övertygad om att det finns betydligt fler än de få jag lyckades hitta... Det är bara att försöka igen! Men några bilder passade hyfsat väl med intentionen för dagen.






3 kommentarer:

  1. Erik Simonsson2012-04-19 23:15

    Jag tycker minsann att du lyckades bra med dina stadsbilder, några av bilderna ger ju till och med lite övergiven-plats känsla ! Mvh Erik

    SvaraRadera
  2. Jag såg dig på din jakt... Tycker att du har fångat riktigt vackra motiv ! Tack för att du delar med dig av sånt som man missar när man hastar förbi.
    Yvonne

    SvaraRadera
  3. Snygga bilder, motiv som man lätt missar annars. Så till det obligatoriska valet av favoritbild. Det blir den första, där jag gillar kombinationen av väggbeklädnad delat i 1/3 och 2/3, fönstret och den vita vågen under och så förstås grenverket som bryter av det mänskligt skapade på ett snyggt sätt. Blir en bra och spännande helhet. Nummer två hamnar på andra plats...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.