16 sep. 2012

Kombinationsutflykt i Lindvallen

För tre veckor sedan firade Rejlers 70 årsjubileum i Lindvallen. En av eftermiddagarna var det valfira aktiviteter. Från en lång lista kunde man välja en eller flera aktiviteter, inomhus eller utomhus, lugna eller fridfulla, tysta eller bullrande. Hade lite svårt att bestämma mig, ville gärna både motionera och fotografera. Efter en stunds funderande blev det först en kombinationsaktivitet. Klädde mig för motion och tog kameran med mig tillsammans med en flaska vatten. Efter lifttur till toppen av fjället siktade jag in mig på en av vandringslederna och varvade fotografering, rask promenad och löpning. I början blev det kanske lite för mycket fotograferande och promenerande och pratande med mötande kollegor, för jag kände efter ett tag att det började bli lite bråttom att hinna den runda jag tänkt mig. Så det blev mer löpning på andra halvan, men tog mig tid med något fotostopp även i fasen. Sedan följde ett kort och stilla, men skönt bad. I badanläggningen.

Av bilderna som följer är två tagna med mobilkamera, medan resten är tagna med kompaktkamera. Kan ni urskilja vilka bilder som är tagna med vilken kamera? Svaret finns längs ner på sidan.

Tyvärr fanns det bara enstaka hjortron här och var. Hade hoppats på fler och mognare.

Nedanför kanten ligger Lindvallens fjällanläggning.

Stensjön


Utbyteskandidat


Tjärnfullt

 

(Bild 6 och 7 är tagna med mobilkameran.)

2 kommentarer:

  1. Erik Simonsson2012-09-27 22:24

    Riktigt fina bilder, både spännande och med känsla av vidder. Till och med jag som inte är fjällmänniska får en längtan att åka upp !!

    SvaraRadera
  2. Verkligen kul att se Lindvallen utan snö! Jag har varit där många gånger på vintern, men inte på sommaren. Favoritbilden får bli den fösta. Jag tycker hjortronet lyser då härligt rött mot de gröna bladen och skärpedjupet är precis lagom.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.