9 mars 2012

Istället för sovmorgon i Göteborg

Var på introduktionskonferens med Rejlers Ingenjörer i Göteborg tidigare i veckan. Tog för "säkerhets skull" med mig den lilla kameran, man vet ju inte vad som kan dyka upp på bilresan till Göteborg eller hur det ser ut runt hotellet där man bor eller i stan - det kan ju finnas något som är värt att fotografera! Efter social aktivitet (ölprovning), middag och koll på fotboll och hockeyresultat på tisdagskvällen, blev det relativt tidigt dags att ställa väckarklockan. Valde att stiga upp så att jag kunde äta frukost strax efter att de öppnade frukostbuffén eftersom det inte är lätt att fotografera på fastande mage. Till min glädje var morgonhimlen nästan molnfri, så jag gick vid halvåttatiden längs vattnet i riktning mot Älvsborgsbron. Knäppte några bilder i det blekgula, men ljuvliga morgonljuset. Motiven som siktades genom kameran är kanske inte de mest naturromantiska man kan tänka sig: oljecisterner, kraftverk, lastfartyg m.m. Men visst gör det härliga morgonljuset näst intill underverk med dessa artefakter? Åtminstone en del av tråkighetsstämpeln tvättas bort av morgonljuset...

Flöde
Älvsborgsbron

I skuggan
Gemensam framtid
Rostig men inte frostig
Färgade
Tvåsamhet

1 kommentar:

  1. Nu har bloggproduktionen verkligen kommit igång - kul! I den här serien fastnade jag direkt för bild tre. Jag gillar symmetrin och det lite hotfulla i bron som hänger över.

    Spontant känner jag att bilden kanske hade varit ännu mer effektfull i svartvitt, fast jag kan ha fel. Ja, jag vet att det är taskigt sagt när du gått upp tidigt för att fånga det varma morgonljuset!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.