14 mars 2012

Sista bilderna på isen?

Sent i söndags eftermiddag blev det en tur till Hissö för att ta ytterligare några bilder på is i upplösningstillstånd. Himlen hade nästan mulnat igen under senare delen av eftermiddagen vilket lovade gott. I alla fall ur fotosynpunkt. Kom till Hissö i senaste laget, solen försvann lite tidigare än vad jag hade tänkt mig. Men jag hann nästan hela västra sidan innan solen tackade för sig och förvann bakom molnen. Det blev nu tämligen mörkt, grått och ganska blåsigt. Men innan dess tittade solen fram korta stunder och spred sina guldgula strålar över isen och i det vatten som samlats i istäckets kaviteter.







1 kommentar:

  1. Här var det svårt att välja favoritbild. Många fina välkomponerade foton, vissa med mer detaljer och andra lugna och meditativa. Alla blir favoriter var och en på sitt sätt och ljuset är fint i alla bilderna. Skall jag ändå peka ut någon, så blir det nummer ett. Jag tror det är kombinationen av isen och dess former, speglingen av himlen och molnen samt vasstråna som tillsammans ger en spännande bild som man kan titta länge på.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.