23 dec. 2011

Pepparkaksbak

Det ska ju bakas och fejas och på andra sätt förberedas inför julen. Den kanske jobbigaste och definitivt dyraste delen är julklappsbestyren!? All uppståndelse inför julen, som definitivt står för dörren i dag, upplever en del som ett påhäng, andra älskar den. Jag har lite kluvna känslor för allt detta, men mest positiva! När det gäller pepparkaksbak brukar jag låta övriga i familjen sköta baket och jag sköter kameran. Det tycker jag är en bra arbetsfördelning. I år siktade jag in mig på lite närbilder och kort skärpedjup med markroobjektivet, men framför allt använde jag 50 mm/1.8-objektivet.

GOD JUL!





1 kommentar:

  1. Snyggt med det korta skärpedjupet på alla bilderna. Favoriten är dock nummer tre, som har en mycket snygg grafisk form. Jag utser en tvåa den här gången också, och det blir nummer fyra. Den har ett snyggt mönster och det är fint att ljuset avtar bortåt i bilden.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.