29 dec. 2011

Överraskande motiv funna i juletid

Det blev inga skidturer i julhelgen. Julfirande i Moheda och Osby utan tillstymmelse till snö. I stället blev det relativt långa promenader i Osby där jag i sedvanlig ordning "hittade" fallna träd och mossbelupna stubbar, men de bilderna låter jag denna gång bli kvar i datorns bildarkiv. Jag hittade i stället mer omväxlande och intressantare motiv, till exempel en tämligen fräck rondelljulbock!

I utkanten av ett skogsområde hittade vi Skrotniklas. Huruvida den är snygg kan diskuteras, men den livade upp oss alla i det fuktiga vädret.

För den den som söker söker en plats att vila upp sig på efter julstöket är nog detta rum ett dåligt alternativ. Men det borde vara billigt...

Här har någon lydigt följt instruktionen som står i röd skrift inne i kuren: "stäng inte dörren!!!". Men var tanken att den skulle läggas på marken?

Det var ju mulet och regndisigt en stor del av juldagen och annandagen, men ibland sprack molntäcket upp en del. Och jag riktade kameran neråt i stället för uppåt!

1 kommentar:

  1. Hej! Favoritbild här blir nog nummer tre. Jag tycker den är rätt talande. Misstänker att det inte är så varmt inomhus i denna byggnad!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.