18 dec. 2011

Det kommer inte att susa i alla björkar

Av någon för mig okänd anledning har jag en viss förkärlek att fotografera övergivna platser (i vid bemärkelse) och döda träd, blommor m.m. Vill och kan inte analysera varför det är så...

Förra helgen träffade jag på tre björkar som av olika anledningar givit upp: den ena ute på Helgö som håller på att skalas av med hjälp av vinden (?), den andra hade för 1 à 2 veckor sedan rammats av för starka vindar på Högstorp och den tredje i Hollstorp har övergått till att ge liv åt tickor och diverse smådjur. Den gemensamma nämnaren, förutom att de är/var björkar är att vinden inte kommer att susa i deras klövkronor till våren. Till vilken jag rent vädermässigt längtar.



1 kommentar:

  1. Så var det dags för favoritbilden igen. Jag väljer den första den här gången. De andra är i och för sig också bra, men jag gillar särskilt ettan. Det har blivit ett häftigt "tak" av den uppfläkta barken. Jag får erkänna att jag också har en svaghet för fallna träd...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.