27 okt. 2011

Orienteringstävling en stilla höstmorgon

I söndags bar det av till Blekinge, närmare bestämt till Olofström, för årets sista orienteringstävling för min del. Samlingsplatsen låg väldigt vackert vid sjön Halen. Sjön var helt stilla och lite morgondimma lättade när solens bleka höststrålar så smått började värma luften. Sjön kantades av lövträd i läckra färger. Vilken tur att jag hade packat ned den lilla kameran bland orienteringsutrustning, handduk m.m... Jag hoppas att bilderna kan förmedla något av den härliga höstförmiddagen vid "Mirror Lake"!







2 kommentarer:

  1. Hösten är årets bästa fototid, enligt mig. Återigen svårt att utse en favoritbild bland dessa härliga höstbilder, men jag skall tvinga mig att göra det! Det får bli hopptornet, dels på grund av den snygga speglingen och dels eftersom vegetationen i förgrunden är så perfekt placerad så den fyller ut den tomma vattenytan utan att störa vare sig hopptornet eller bryggan.

    SvaraRadera
  2. Erik Simonsson2011-11-06 22:36

    Hopptornet är verkligen fint, nästan perfekt spegelblank sjö ! Jag tycker också väldigt mycket om den första bilden med de uppdragna båtarna: Underbar höstkänsla med båtarna som ligger redo och väntar på nästa vår.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.