10 maj 2012

Bland stenar och grenar i Kjugekull

Kjugekull är inte bara känt för sina vårblommor och vackra läge vid Ivösjön utan det är en mycket känd plats för bouldering, dvs. klippklättring där man oftast har en madrass av något slag att hoppa ner på när man besegrat klippblocket. Det finns med andra ord en mängd stora klippblock i Kjugekull, ofta i rundade former. Som sig bör i denna del av landet finns det också bokar i olika livsstadier och de har fantastiska grenverk och stimulerar det (foto)grafiska sinnet. Allt detta innebar förstås att det blev en uppsjö av bilder på stenar och grenar var för sig eller tätt tillsammans.
Delad

Uppgivet

Förgrenad

Fåra

På läsidan

Trädkämpe

Hinderbana

Klätterhjälp

1 kommentar:

  1. Hej! Av dessa gillar jag nog allra bäst den första bilden ("fi") där jag tycker du fick en bra komposition. Lite synd med de solbelysta löven, men det var ju inte mycket att göra åt. Snyggt kort skärpedjup (50 mm 1,8?)

    Nummer två på det döda trädet blev också bra. Jag förmodar att du värmt upp bilden en del, för jag minns inte ljuset på det sättet. Hur som helst blev det bra.

    De andra bilderna lider lite av det hårda ljuset. Bäst tycker jag den svartvita är. Det är en balanserad komposition och svartvitt är förlåtande mot ljuset. Den sista är riktigt bra också, där halvskuggan av grenverket dämpat ljuset lite. Det är fint med de två grenarna som ligger på stenblocket och himlen har behållit sin färg. Jag gillar särskild de små gröna löven mot det mindre stenblocket.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.